Beboerhensyn
Hensynet til beboerne er altafgørende, når et byggeprojekt gennemføres. Beboerne skal høres og informeres, når projektet er i støbeskeen, samt når byggearbejdet gennemføres på ejendommen.
Hensynet til beboerne inden projektet vedtages
Beboerne skal have mulighed for at få et godt kendskab til projektet - inden det vedtages.
Vi har god erfaring med at afholde pre-orienteringsmøder, inden projektet præsenteres og kommer til afstemning på generalforsamling. Dermed sikres, at alle gode beboerinput bliver indarbejdet i det endelige generalforsamlingsforslag.
Inden generalforsamlingen laver vi en overskuelig projektbeskrivelse, der omdeles sammen med indkaldelsen til generalforsamlingen.
Ved generalforsamlingen laver vi en præsentation og svarer på spørgsmål fra beboerne. Ved at lytte, svare og kaste lys over projektets påvirkning på beboernes situation, opnår vi tillid fra dem og dermed en god opbakning til projektet.
Byggearbejdet gennemføres af byggerådgivere og håndværkere, der er vant til at tage hensyn til beboerne.
Hensynet til beboerne, når byggearbejdet gennemføres
Vi arbejder for, at alle håndværkere har forståelse for forholdet ”min arbejdsplads– er din bolig”.
Derfor har vi bl.a. stort fokus på at disse aktiviteter bliver gennemført:
Beboer-informationsmøder og informationsskrivelser, der giver klarhed om:
Hvilke arbejder der skal gennemføres hos de enkelte beboere / Hvornår / Hvor lang tid tager det / Hvad forventes der af beboerne / Hvad betyder det af gener?
Afskærmning og afdækning i boligen, så gener med byggerod og støv mindskes mest muligt og WC-/badevogne og køkkenvogne, hvis det er relevant.
Mangelgennemgang i alle boliger. Beboerne får en tilbagemelding, når alle mangler i boligen er færdigmeldt og kan her komme med bemærkninger til mangelafhjælpningen.
Skrivelse til alle boliger ved 1-års eftersyn. Beboernes bemærkninger bliver gennemgået.